MG SLAVI 100 GODINA NA GOODWOODU
12-07-2024
- Festival je otvorio vojvoda od Richmonda vozeći MG C-Type svog djeda
- MG Cyber GTS Concept spektakularno debitirao globalno
- Predstavljen EXE181 EV koncept za brzinske rekorde na kopnu
- Central Feature slavi 100 godina izvanrednih MG automobila
- Predstavljen novi MG HS SUV
MG je na Goodwood festivalu brzine proslavio prvih 100 godina u velikom stilu, kombinirajući prošlost i budućnost u nezaboravnu izložbu. Vojvoda od Richmonda otvorio je festival vodeći jedinstvenu paradu starih i novih MG automobila pokraj Goodwood Housea, a zatim i usponom uz poznatu brdsku stazu. Vojvoda je vozio kultni, trkaći MG C-Type automobil svojeg djeda, koji se natjecao na Brooklands Double 12 utrci 1931. godine. Uz C-Type, u paradi su bili i automobili koji predstavljaju najbolje trenutke MG-a na cesti i stazi. Novi MG Cyberster kabriolet stajao je uz
MGA Le Mans, MGC GTS Sebring i MG 6R4.
Dinamična budućnost MG-a prikazana je globalnim debijem na Festivalu brzine; dramatični MG Cyber GTS Concept prvi je put ugledao svjetlo dana, a Jozef Kaban, potpredsjednik MG-ijevog globalnog dizajnerskog centra, predstavio je koncept vojvodi od Richmonda. MG Cyber GTS Concept odaje počast MGC GTS Sebringu koji je postigao najbolji rezultat MG-a ikad na poznatoj 12-satnoj utrci 1968. godine u prototipskoj klasi i ključni je dio identiteta MG-a kao britanske sportske marke. Napravljeno je samo šest primjeraka, a automobil nazvan "Mable", koji su vozili legendarni Paddy Hopkirk i Andrew Hedges, završio je na 10. mjestu u ukupnom poretku. Završivši treći u svojoj kategoriji na Sebringu, dva automobila ispred odvažnog MG-a bila su egzotični trkaći prototipovi koji nisu imali veze s uličnim sportskim automobilima. Za proslavu 100. godišnjice MG-a, dizajneri su stvorili poseban koncept koji istovremeno hvata duh MGC GTS Sebringa i donosi automobil s pogonom na stražnje kotače koristeći današnje napredne visokoučinkovite EV pogonske sklopove. Cyber GTS Concept otkriva daljnji potencijal MG-a stvarajući novu budućnost za GTS model u eri električnih vozila, te slijedeći stope Cyberstera, prvog svjetskog kabrioleta EV, dvosjeda, koji ide u proizvodnju. MG je također predstavio zapanjujući EXE181, jedinstveno umjetničko djelo iz MG-ijevog dizajnerskog tima sa sjedištem u Londonu, koje vodi Carl Gotham.
EXE181 je inspiriran originalnim MG EX181 koji je oborio niz rekorda malih motora 1957. i 1959. godine, kao i kopneni brzinski rekord 1957. godine kada su britanski vozači Sir Stirling Moss i Phil Hill trijumfirali na legendarnom Bonneville Salt Flats. MG je osigurao svjetski rekord klase F s postignutom brzinom od 395.31 km/h. Poznat kao „Roaring Raindrop“, uspješan pokušaj EX181 istaknuo je pune sposobnosti MG proizvodnog motora. Taj je motor bio 1,5-
litreni MGA Twin Cam sa Shorrock superpunjačem i dvostrukim SU rasplinjačima, sposoban za zapanjujućih 290 KS pri 7300 okretaja u minuti. Originalni EX181 predstavljao je duh MG-a, britanskog proizvođača sportskih automobila,
putujući na drugi kraj svijeta i suočavajući se s najboljima na svijetu koristeći proizvodni motor malog obujma za postizanje novih rezultata. EXE181 crpi inspiraciju iz „Roaring Raindropa“, hrabro zamišljajući kako bi električni MG kopneni rekord brzine izgledao danas. Vjeran je mnogim ključnim značajkama svog slavnog prethodnika, uključujući upečatljiv središnji dio, visoko kompaktni jednosjed i otvoreni krov. Korištenje dvije dominantne boje s Bonnevillea, bijele za Bonneville slane ravnice i plave za ogromno otvoreno nebo, dodatno je odalo počast automobilu Moss-Hill.
Ključni element EXE181 bio je autentični dizajn što znači dokazivanje aerodinamike EXE181, koji ima koeficijent otpora od 0,181 i moderni povezani korisnički interface unutar kabine. Jozef Kaban opisao je projekt kao jedinstvenu priliku za odavanje počasti pionirskom duhu MG- a, dok istovremeno istražuje budućnost s dramatičnom interpretacijom potencijalnog EV brzinskog izazivača koji bi nosio prepoznatljiv MG-ijev osmerokutni logo. MG-ijevo slavlje također se odvijalo ispred Goodwood Housea gdje je prekrasna skulptura “Central Feature”, koju je dizajnirao Gerry Judah, prikazivala Cyberster uz jednog od njegovih najistaknutijih i najomiljenijih prethodnika, MGB-a. U tipičnom Goodwood stilu, trenutak je obilježen spektakularnim vatrometom.
Novi MG HS također je imao svoj globalni debi u Goodwoodu. Potpuno novi HS benzinski i plug-in hibridni (PHEV) modeli naglašavaju MG-ijevu predanost iznimnoj vrijednosti, dok nude širok spektar novih značajki, povećan prostor u kabini i poboljšani dizajn; sve je dizajnirano kako bi ponuda ovog SUV-a bila još privlačnija