Hrvatsko Automobilsko Tržište u Preokretu
12-03-2025
Zašto Hrvatska sve više bira raznolikost umjesto tradicije i koji novi brandovi osvajaju tržište?
Posljednje tri godine donijele su značajne promjene u navikama kupaca automobila u Hrvatskoj, odražavajući globalne trendove poput sve veće potražnje za održivim i tehnološki naprednim vozilima te prilagodbe specifične za lokalno tržište. Prema nedavnom istraživanju Promocije plus, 2024. godina istaknula se kao posebno značajna, s prodanih 63.806 novih vozila, što predstavlja povećanje od 12,54 % u odnosu na 2023. godinu. Zbog ekonomskih i društvenih promjena, uključujući rast cijena vozila i goriva, Hrvati sve više razmatraju alternativne pogonske tehnologije, pristupajući odabiru automobila promišljenije nego prije. Hibridni modeli i dalje bilježe rast popularnosti među kupcima koji cijene njihovu ekološku prihvatljivost i praktičnost. U urbanim sredinama, gdje je potrošnja goriva ključni faktor, hibridna vozila omogućuju znatno niže troškove vlasništva, unatoč višoj početnoj cijeni. S druge strane, električna vozila (EV) još uvijek se probijaju na hrvatsko tržište. Iako prodaja kontinuirano raste, kupce i dalje brine visoka početna cijena, ograničena infrastruktura punionica te nedovoljna pokrivenost ruralnih područja. Unatoč tim izazovima, potražnja za električnim vozilima postupno raste zahvaljujući širenju mreže punionica, povećanju broja dostupnih modela i državnim poticajima. Povećana dostupnost i raznolikost brendova značajno su proširile opcije za kupce, dok etablirani proizvođači prilagođavaju svoje ponude kako bi zadržali tržišni udio. Nova generacija kupaca, koja se ističe informiranošću i zahtjevnošću, sve više u prvi plan stavlja tehnologiju, održivost i korisničko iskustvo, čime cijena prestaje biti jedini odlučujući faktor u donošenju odluka o kupnji.
Snažan porast prodaje novih igrača
Dinamičnost hrvatske automoto scene vidljiva je najbolje po sve većoj diverzifikaciji ponude. Tržište, tradicionalno dominirano europskim proizvođačima, sada je otvorilo vrata mnogim azijskim proizvođačima, koji su značajno povećali svoju prisutnost. Posebno se ističe rast kineskih proizvođača, koji su prije samo nekoliko godina bili gotovo nepoznati na lokalnom tržištu. MG Motor, predvodnik ove skupine, u dvije godine prisutnosti na tržištu postigao je iznimne rezultate, osiguravši vodeću poziciju među kineskim brendovima, dok istodobno ne zaostaje za tradicionalnim favoritima hrvatskih kupaca. Automoto brend, sada u vlasništvu kineskog giganta SAIC Motor, uspio je spojiti klasične vrijednosti i tradiciju Morris Garagesa s naprednom tehnologijom i proizvodnim kapacitetima Kine. Rezultat je niz modela koji ne samo da konkuriraju etabliranim europskim i japanskim proizvođačima, već ih u nekim segmentima i nadmašuju, što potvrđuje i brojka od 1.464 prodana vozila u 2024. Posebno se ističe MG HS, SUV koji kombinira suvremen dizajn, prostranu unutrašnjost i napredne tehnologije usmjerene na vozača. Dostupan u benzinskoj i plug-in hibridnoj (PHEV) verziji, novi MG HS nudi izbor između učinkovitih pogonskih sklopova prilagođenih različitim potrebama kupaca. Ne zaostaje interes ni za MG ZS Hybrid+, koji nudi jedan od najopsežnijih paketa u B-SUV segmentu uz napredne tehnologije za dodatnu sigurnost i komfor. Gledajući samo prosinac 2024., upravo je MG ZS zauzeo drugo mjesto s 147 prodanih vozila.
Klara Novosel, voditeljica PR-a i marketinga MG Motor Hrvatska ističe da su iznimno zadovoljni dosadašnjim rezultatima i pozitivnim povratnim informacijama kupaca: "Rast prodaje u protekloj godini samo je dokaz da hrvatski vozači prepoznaju kvalitetu i inovativnost naših modela. Veselimo se nastavku uspješnog razdoblja te vjerujemo da će naši nadolazeći modeli biti jednako dobro prihvaćeni."
Uspjeh MG-a nije puka slučajnost, već rezultat pažljivo razvijene strategije koja uključuje kvalitetne proizvode prilagođene Europljanima, pouzdane hibridne i električne pogonske sklopove te iznimnu vrijednost za novac. Uz pozitivne recenzije postojećih vlasnika i sve bolju prisutnost na domaćem tržištu, MG se etablirao kao simbol transformacije percepcije kineskih automobila u Hrvatskoj. Nove inovacije i proširenje ponude kao baza za daljnju ekspanziju
Nakon uspješne 2024., MG Hrvatska ima ambiciozne planove za 2025. godinu, u kojoj će dodatno proširiti ponudu i još snažnije se pozicionirati na tržištu. U prvoj polovici 2025. godine planiraju lansiranje nekoliko novih modela, među kojima se ističe sportski roadster Cyberster, koji kombinira futuristički dizajn s električnim pogonom visokih performansi. Tu je i najava nove generacije popularnog modela ZS EV, koji donosi unaprijeđenu tehnologiju i poboljšani doseg baterije. Ljubitelji benzinskih modela također će doći na svoje – MG3 i ZS HEV u benzinskoj verziji pružit će atraktivne opcije onima koji preferiraju tradicionalnije pogonske sustave. Uz to, plug-in hibridna verzija modela HS PHEV privući će vozače koji žele prelazak na ekološki prihvatljiviju vožnju uz zadržavanje fleksibilnosti benzinskog motora. Uz konstantan rad na unaprjeđenju ponude i prilagodbi potrebama lokalnih vozača, MG Hrvatska s optimizmom gleda prema budućnosti, očekujući daljnju ekspanziju i jačanje svoje pozicije na domaćem tržištu, bez obzira na sve veći broj konkurenata.
O MG MOTOR:
MG Motor, legendarna britanska automobilska marka osnovana 1924. godine u radionici Morris Garages, poznata je po proizvodnji sportskih i pristupačnih automobila. Danas, pod okriljem korporacije SAIC Motor, sedmog najvećeg proizvođača automobila na svijetu, MG nudi široku paletu održivih električnih i elektrificiranih vozila prilagođenih europskim vozačima. Razvoj vozila odvija se u MG-ovim dizajnerskim studijima u Šangaju, u suradnji s modernim studijima u Londonu, dok se proizvodnja odvija u Kini. MG je prisutan na raznim europskim tržištima, uključujući Hrvatsku, s ciljem pružanja održivih, inteligentnih i funkcionalnih vozila prilagođenih potrebama europskih vozača. S vizijom održive budućnosti, MG Motor nastoji učiniti električnu vožnju dostupnom svima koji su spremni prihvatiti održiv način života, stvarajući vozila koja zadovoljavaju jedinstvene želje i potrebe europskih vozača.